Onder de bevolking - Reisverslag uit Louis Trichardt, Zuid-Afrika van Chiel en Josien Gorkum - WaarBenJij.nu Onder de bevolking - Reisverslag uit Louis Trichardt, Zuid-Afrika van Chiel en Josien Gorkum - WaarBenJij.nu

Onder de bevolking

Door: Josien

Blijf op de hoogte en volg Chiel en Josien

29 April 2015 | Zuid-Afrika, Louis Trichardt

Vanmorgen om 10 uur met een gids naar het platteland gereden. Een gebied waar Musa ( de gids) vandaan komt. Als eerste naar de markt, alles wat de mensen zelf verbouwde werd verkocht. Er zijn ook heel veel kleine kappers. Bij de Spar werd ons het vlees getoond: niertjes, varkens- en kippenpoten, varkenskop enz. Daarna naar een school. We zijn in alle klassen geweest waar we gastvrij werden ontvangen, ik had dan ook een grote zak met spekkies bij me. Na de picknick zijn we wat ambachten gaan bekijken, zoals houtsnijwerk en borduursels. Ook daarbij weer kinderen ontmoet waar ik een ballon of bellenblaas voor had.Rond half 4 waren we weer bij de lodge, na een hele leuke, zonnige, warme ( 34 gr) dag.
De foto's van Chiel kan ik niet bijvoegen, dus jullie moeten het met mijn mobielfoto's doen!
Liefs van ons!

• 29 April 2015 - 22:46

Jacqueline & Dick:

Volgens ons komt een droom uit.
    Pak en doe alles wat mogelijk is, in de tijd dat jullie daar zijn.
    Daar kan je latere nog heel lang van nagenieten.
    Van wild/kunst/cultuur tot verschillen uit jullie eigen dagelijks leven en het leven daar.
    Een school bezoeken, kinderen in hun omgeving meemaken en vergelijken met je eigen klas is natuurlijk heel leuk en ook leerstof om straks met de klas te delen.
    Slaap goed en morgen weer een fantastische dag.

J&D

• 29 April 2015 - 23:28

Marrie:

Leuk hoor die foto's!!Ook een gave auto! En schitterend weer.
    Kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Liefs van mij!!

• 30 April 2015 - 09:54

Machteld En Karin:

Dit was eeh hele leuke en warme dag, veel plezier nog!!

• 30 April 2015 - 12:31

Maike:

Wat een leuke foto daar in school zeg! Ben je ook naar de kapper geweest chiel? X

• 30 April 2015 - 18:48

Joena:

Klinkt weer erg leuk...... en foto's!! Wat een temperatuurtje trouwens!!! Kus van jullie allerliefste schoondochter

• 03 Mei 2015 - 09:46

Hans Van Belle:

Ziet er allemaal mooi uit, de foto's zien er ook goed uit!
    Geniet van al het moois wat de natuur geeft, maar wel goed insmeren tegen de zon.

groetjes dolly en hans