Pas op voor de hippo! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Chiel en Josien Gorkum - WaarBenJij.nu Pas op voor de hippo! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Chiel en Josien Gorkum - WaarBenJij.nu

Pas op voor de hippo!

Door: Chiel en Josien

Blijf op de hoogte en volg Chiel en Josien

10 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Eindelijk hebben we tijd, internet en stroom, dus kunnen we weer iets schrijven. We zijn 2 nachten in Swaziland geweest en hebben geslapen in een huisje van de tradionele bewoners een beehives, een geweldige leuke ervaring. Ook hebben we een 3 uur durende fietstocht gemaakt tussen de dieren , bergje op bergje af. Daarna zijn we op bezoek geweest bij de vrouwelijke Chief van het dorp waar we alle gewoonten en gebruiken leerden van het Swazivolk, we mochten meedansen en meezingen.
Gisteren zijn wij weer over de grens ( veel stempels en b elangrijk doen) naar Zuid Afrika gegaan richting St Lucia. Toen wij daar aankwamen moesten wedirect richting het water voor een boottocht om de nijlpaarden, hippo, en krokodillen te bekijken. We kwamen net op tijd bij de boot aan en zagen vele hippo's in het water en een paar krokodillen. In vele delen van Zuid Afrika gaat de stroom 2 uur per dag uit en gisteren tijdens onze borrel, rode wijn en amarullah washet weer zover.Omdat er regelmatig hippo's door het dorp lopen gingen wij met de auto naar het restaurant. Je kunt hier heerlijk, gezond en goedkoop eten. Na het eten snel naar bed want we

moesten vandaag om half5 op. Onze 7e gamedrive in het Hluhluwe Game Reserve. Daar zagen we onze eerste cheeta, maar ook heel veel neushoorns. Al met al weer een super dag. Morgen richting Cape Vidal, weer een dag vol verrassingen!

Iedereen bedankt voor het reageren!

• 10 Mei 2015 - 16:08

Edwin En Angelique:

Devrouwelijke uitvoering van Chiel? Ben benieuwd? Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Heel veel plezier nog en geniet ze. Groetjes vanuit het noorden.

• 10 Mei 2015 - 17:52

Shaktie:

Haha, ja ik las eerst ook de vrouwelijke Chiel :-) Was al benieuwd. Leuk dat jullie zoveel avonturen beleven...Ben benieuwd naar de foto's! Als jullie terug zijn, kom ik gezellig langs met de kids. Veel plezier nog daar en fijne moederdag Joos. XX

• 10 Mei 2015 - 18:02

Ria En Jacq:

Wat lijkt me dit een geweldige reis! Heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Liefs van ons

• 10 Mei 2015 - 18:19

Marrie:

Wat een reis,wat een reis!!! Geweldig.
    En al die dieren die jullie zien, ben erg benieuwd naar al die foto' s.
    Heel veel plezier en voorzichtig!!!!! Liefs xx

• 10 Mei 2015 - 18:38

Machteld En Karin:

Zijn wel veel spannende dagen achter elkaar, benieuwd naar de foto's
    Kus Machteld en Karin

• 10 Mei 2015 - 19:18

Jan En Henny:

Aan jullie verhalen te lezen hebben jullie het ontzettend naar jullie zin, zien jullie mooie dingen en genieten jullie. We moeten straks een week reserveren om alle foto's en films te zien, wel heel erg benieuwd. Nog heel veel plezier deze week en lieve groetjes uit Spanje. Voor beiden een dikke kus.

• 10 Mei 2015 - 20:18

Joena:

Ook nog een cheeta gezien, moet niet gekker worden! Heel gaaf zeg!

• 10 Mei 2015 - 20:54

Michelle:

ik denk dat het een nep cheetah was joen.....

• 10 Mei 2015 - 21:22

Frank En Ineke:

Ien zegt wat fijn dat jullie zo genieten. Ik zeg maak mee wat je mee wil maken, maar snak je niet ook naar een beetje rust? Morgen half vijf weer op? Loop je dan s'avonds niet op je tandvlees? Uitrusten komt thuis wel weer. Is het niet spannend met al die wilde dieren?
    En s'nachts? Is het dan rustig? Of is het dan ook zo spannend? Wel slapen hoor!
    Hoe zijn de temperaturen in de nacht? Morgen bij het ochtendgloren, oogjes en oortjes open en hop hop:avonturieren! Heel veel plezier.
    Ien en Frank